//Forever Love♥
Awak Anti-Blogskin?

Saturday 7 April 2012 @ 09:39 | 52 Flying kisses ❤


Hello earthling jello :3

As usual laa kan, sebagai blogger tegar setiap hari mesti nak pegi blogwalking dan baca entry yang dipost oleh blogger lain. Masa tengah blogwalking tadi, wowwa ada terbaca satu entry yang wowwa rasa menarik perhatian sangat sangat. Apa yang ditulis oleh blogger famous amous ini sedikit membakar jiwa sebenarnya, tapi wowwa sedar setiap orang pasti mempunyai pandangan yang berbeza tentang sesuatu perkara. Entry beliau kali ini adalah berkaitan dengan blogskin.



Ini adalah pendapat beliau :
Blog beliau hanya menggunakan template dari blogspot ni iaitu "Simple Template" . Beliau tak pakai lah blogskin-blogskin ni . Menyusahkan dan merenyahkan dan dan dan .. Bagi beliau, baiklah menghasilkan blog yang cantik daripada tangan kita sendiri. Beliau ni "Anti-Blogskin". Bagi beliau, blogskin tak mesra penggua + tak mesra pembaca + tak mesra segala mesra lah.

Itu adalah serba sedikit pendapat yang beliau tulis dekat entry dia. Kalau korang nak baca dengan lebih jelas, awak awak sekalian boleh laa google blog famous amous ni.
nota tambahan #01 : wowwa tukar nama tuan blog menjadi "beliau".
nota tambahan #02 : blog beliau sangat famous, senang nak jumpa (:



Ini pula adalah sebab sebab beliau Anti-Blogskin:

reason #01
Tulisan kecik comel menyebabkan mata pembaca jadi kecil lalu terus tak ada mood nak baca.
pendapat wowwa:
Saiz font pada blog tak jadi masalah pun sebenarnya sebab ianya boleh diedit. Kalau awak tak nampak nak baca tulisan yang comell comell tu, awak boleh laa tekan ctrl+. Tak susah pun kan? (:

reason #02
Tulisan yang ala~ala~ kelabu tu membuatkan pembaca rasa nak pangkah laju-laju ke blog tu.
pendapat wowwa:
Yeke? Kebanyakan blog yang wowwa lawat tak macam tu pun. Lagi pun macam saiz font juga, warna font boleh diubah mengikut citarasa pemilik blog tersebut. Mungkin tuan blog memang suka warna kelabu, so awak tak boleh laa salahkan dia.

reason #03
Kadang tu ,dah usaha kusyuk membaca entry tersebut, kemain semangat nak komen, bila tekan je perkataan komen tu, tak boleh pulak. Last-2 hempuk laptop kat lantai sebab terlalu tension !
pendapat wowwa:
Sesetengah blogskin ada button comment, tapi mungkin tuan blog terlupa meletak blogger id dan menyebabkan blogger lain tak boleh tinggalkan comment. Sesetengah blogskin pula memang tidak mempunyai button comment, jadi tuan blog mesti laa letak comment section secara manual. Bukan laa masalah besar sangat kan?

reason #04
Bagi sesetengah pembaca akan tercari-2 ,mana button nak follow ni ? Mana shoutbox dia ? Dia sorokkan kat mana pulak . Haish . Grr .
pendapat wowwa:
Sesetengah tuan blog ada letak follower widget yang biasa pada blogskin mereka. Wowwa pula lagi suka hide follower wigdet tersebut. Lagipun kan sekarang ada banyak tutorial yang boleh buat follow blog guna icon laa, button follow dan dashboard ala tumblr laa. Blogger famous ni sendiri ada buat tutorial kan?
Tentang shoutbox pula, awak try laa scroll blog dia sampai habis. Tak pun awak godek godek laa navigation dia, mesti awak jumpa punya (:

reason #05
Nak letak iklan sana-sini pun terbantut.
pendapat wowwa:
Bab iklan memang tak pernah jadi masalah. Guna blogskin adalah lebih mudah sebab awak boleh paste gadget iklan tu dekat mana mana bahagian blog yang awak suka. Blog wowwa pun ada iklan what? So kalau nampak tu, tolong laa click yea ^___^

reason #06
Blog archive ? Ada setengah blogskin yang ada. Kadang tu , ada jugak yang tak de. Tercari-cari . Mana entry yang lepas ?
pendapat wowwa:
Sama macam pendapat wowwa pada reason #04 tu. Kalau blogskin tu tak ada sesuatu widget tersebut, misalnya blog archive. Tuan blog yang berkenaan boleh laa cari tutorial daripada blogger blogger awesome yang sediakan tutorial tersebut. Tak susah laa awakkkkk :3

reason #07
Terlalu comel dengan warna yang kabur gitu dan membuatkan mata Lyssa bertambah sepet dari mata sepet Lyssa yang asal . haha .
pendapat wowwa:
Segala warna, background dan sebagainya adalah pilihan tuan blog itu sendiri. Tak semua warna yang kita suka, orang lain akan suka. Sama macam wowwa juga, so itu adalah terpulang kepada individu. Awak kena laa hormat pilihan orang lain T___T

reason #08
Nanti semua pakai skin yang sama je . Tak syok !
pendapat wowwa:
Yang last ni paling kelakar.. Sebenarnya dengan menggunakan blogskin ni, awak boleh menjadi sangat kreatif. Segala coding dimasukkan secara manual, so awak boleh menukar susun atur widget, letak iklan dan sebagainya mengikut kreativiti awak sendiri. Dari warna font hingga laa ke warna dan corak backgroud, semuanya awak boleh tentukan sendiri.



* * * * * * * * * * * * * * * * *




Untuk pengetahuan korang, wowwa adalah pengguna tegar template designer dan juga blogskin. Kedua duanya ada kelebihan dan kekurangan masing masing. Tapi pendapat wowwa, blogskin adalah 853279 kali ganda lebih awesome daripada template designer sebab kita boleh control semua coding blogskin mengikut kreativiti sendiri berbanding dengan template designer yang terikat sangat sangat.

Wowwa pinjam ayat blogger famous amous yea, ini adalah pendapat wowwa sahaja. Kalau korang ada pendapat lain, share laa dengan wowwa yea (:






Nota kaki:
Kepada pengguna blogskin yang dah separa rentung hati terbakar, awak awak jangan laa pula bomb blog famous amous ni kalau awak jumpa blog beliau. Tak baik tau, berdosa :3









Older Post | Newer Post
3 applelovelove[s]


Hello little earthling jello, awkward strangers and mysterious stalkers (:



please click the like button to support my blog. :) i love♥ you guys so much.rawr!






Blog's name: ujawa4ever.blogspot.com
Blog's owner: Alwani Zulhilman

I'm using this template from blogskin, tweak and twist the coding and made it mine.

Background :Glitter-graphics
Icons : Iconspedia
Images : We❤it,Glitter-graphics